to top

Ce este meditația Heartfulness? 5/5 (1)

Ce este meditația Heartfulness

Meditația este cea mai înaltă formă de activitate care-i este dată omului pentru a-și găsi liniștea interioară, a deveni senin, calm, independent și liber. Omul se poate elibera de timp, de spațiu, de viața cotidiană, de dorințe, de banalitățile de zi cu zi, și în cele din urmă, de sine însuși. Comoara cea mai prețioasă din noi este o picătura incandescentă a spiritului nostru, care conține întreaga lume în ea. Acolo se găsesc sensul vieții, sperața și bucuria. Trebuie să prețuim această comoară în fiecare clipă și să o simțim cât mai aproape de suprafața conștiinței noastre, și să acționăm într-un mod demn de ea.

Doar practicarea meditației ne poate pune în contact cu esența spiritului nostru. Verbul “a medita” în sine se poate traduce prin “a te lăsa condus spre centru”. Doar prin supravegherea gândurilor și emoțiilor, energiile noastre mentale și fizice nu vor fi irosite.

Meditația ne ajută să înțelegem cum funcționează mintea. Inainte de a o practica, oamenii nu au nici cea mai vagă idee despre numărul uriaș de gânduri care le trec prin minte într-o secundă. Și tocmai aceste gânduri sunt cele care ne complică existența.

Aproape oricine, astăzi își resimte viața drept o luptă dificilă pentru existență, confuntat fiind cu problemele acute ale economiei, globalizării, schimbărilor permanente, nesiguranță, fiindu-i imposibil să se mențină la adăpost de efectele acestora. Rezultatul este o stare de neîntreruptă neliniște și tulburare a mentalului.

Metoda adecvată pentru controlul activităților mentalului este de a-l fixa asupra unui singur gând, așa cum procedăm în meditația Heartfulness, pentru a-l elibera de tot ce este nedorit sau de prisos.

Meditația este o hrană pentru psihic, care ne permite să ne reînnoim și să reintrăm în contact cu ceea ce este esențial. Practicarea meditației sau a controlului mental seamănă cu antrenamentul menit să lucreze un mușchi anume. Numai răbdarea și perseverența pot da rezultate. În timp și printr-o practică susținută, mentalul se disciplinează și se reglează, iar o parte din dezordinea interioară este eliminată (de ce este important acest lucru, vezi aici).

Cum medităm în practica Heartfulness?

Alegeți momentul și locul propice pentru a medita într-un colțișor retras din locuință, stând pe un fotoliu comod, într-o poziție confortabilă, având coloana vertebrală dreaptă astfel încăt nimic să nu vă incomodeze. Lăsați-vă învăluiți în liniște și tăcere, deveniți conștienți de spațiul din interiorul vostru, din inima voastră.

Începeți prin a vă orienta atenția spre centrul inimii și alegeți drept țintă starea de non-gândire. Într-o primă fază ideile vor mai reveni, însă putem să le respingem încetișor, cu calm și răbdare. Trebuie să lăsăm gândurile să zboare ca păsările pe cer și să nu le dăm atenție (vezi aici cum).

Gândurile se vor ofili ca niște plante neudate, iar printr-o practică stăruitoare de meditație, mentalul va deveni calm, liniștit iar ideile nedorite vor înceta să mai tulbure. O voință fermă ne va plasa nemijlocit în postura de a extrage puteri din surse necunoscute, pentru atingerea țelului.

Tăcerea ne permite să fim atenți la tot, să observăm valul ‘rezidurilor mentale’ care ne trec fără încetare prin minte. Scopul meditației este atins atunci când până și ideea de non-gândire și-a luat zborul. Ziua ni se va transforma cu totul. Un om care rămâne calm, meditând și care se contemplă pe sine, are multe de oferit lumii.

Care sunt beneficiile meditației ?

  • Cu siguranță dobândim astfel o mai bună circulație sanguină, o concentare sporită și o memorie mai eficientă.
  • Putem să ne eliberăm de stres și griji, și să atingem liniștea și pacea prin tăcerea interioară, să ne concentrăm asupra sunetelor din noi înșine, asupra bătăilor inimii, respirației … asupra zgomotelor organice. Aceasta presupune reducerea la tăcere a gândurilor, a dorințelor, a temerilor și a imaginației.
  • În timpul meditației orice ambiguitate, orice dependență de altcineva și orice atașament O senzație extremă de libertate și bucurie se instalează.
  • Atunci când medităm ne adâncim într-o stare de repaus de două ori mai profundă decât cea a somnului și o relaxare sporită
  • Starea de meditație ne umple cu o vitalitate nesfărșită, armonie și echilibru care generează mulțumire și bucurie în viețile noastre
  • Meditația este procedeul prin care ne putem perfecționa conștientizarea și atenția, precum și cunoașterea de sine ceea ce se va dovedi extrem de util în viața de zi cu zi.
  • … și acestea sunt doar o parte dintre beneficiile meditației. Doar experientarea directă vă poate dovedi.

Liniștea vă va ajuta să vă lăsați cuprinși de vidul ei. Este un spațiu receptiv, plin de înțelepciune și revigorare a tuturor simțurilor, lăsați-l să vă fie ghid!

“ Ador să practic meditația diminețile la răsăritul zorilor, când aerul e încă proaspăt și neîncărcat cu vibrații artificiale. Să mă așez în meditație o oră zilnic, să mănânc atunci când îmi cere corpul și să trăiesc o viață simplă și în acord cu inima mea – este pentru mine un adevărat lux!”

Please rate this

Gabriela Puskas

Leave a Comment